sobota, 3 listopada 2012

Kurczak w mleku kokosowym i curry

Zacznę od tego,że ...polecam! no pychotka po prostu :) Koleżanka mi tak zachwalała, opisała krótko jak się to mniej więcej robi więc mówię sobie "a co,spróbuje" :) i na prawdę jest pyszne - niby delikatne ale po chwili czuć posmak curry i pieprzu mniammmm :P

Składniki:
  • piersi z kurczaka
  • mleko kokosowe
  • 2 cebule
  • 2 ząbki czosnku
  • przyprawy:curry, papryka słodka, pieprz cayenne (może być chili lub ostra papryka), sól i pieprz
  • troszkę oleju do smazenia/duszenia
  • ryż (lub jak ktoś woli cosik innego)

 Kroimy w kostkę 2 średnie cebulki z 2 ząbkami czosnku i podsmażamy na patelni (pod przykryciem) aż się zeszklą. Dorzucamy pokrojoną w małe kawałki średnią podwójną pierś z kurczaka. W tym czasie wstawiamy na gaz wodę na ryż. Po ok 10 minutkach podsypałam całość odrobinę curry. Jeszcze chwilkę smażymy/dusimy na patelni. Wlewamy mleko kokosowe, mieszamy, dosypujemy curry, trochę czerwonej papryki i szczyptę pieprzu cayenne. Mieszamy i gotujemy jakieś 15 min mieszając co chwilkę. Próbujemy i ewentualnie doprawiamy solą i pieprzem.
Ja jeszcze odrobinkę zabieliłam mąka żeby był gęściejszy sosik :)

 Zrobiłam tez babeczki - zostało mi 6 żółtek i stwierdziłam że trzeba coś z nimi zrobić - dodałam na oko składniki jak do standardowych babeczek i czekoladę i wyszły na prawdę super. Babeczki to chyba takie śmieciuszki hi hi ze wszystkiego zawsze wyjdą :P

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz