niedziela, 1 maja 2011

Inna pomidorowa

Inna bo ze świeżych pomidorów. Zawsze robiłam zupkę pomidorową na koncentracie tym razem pokusiłam się na inną wersje i powiem Wam, że jest rewelacyjna! Zupełnie inny smak, czuć pomidorki i nie trzeba wcale zabielaczy w formie śmietany lub jogurtu (takiej na koncentracie bez tego nie tknę) - jest tak pyszna ze niczego do niej nie potrzeba :)
pyszny obiadek dla dwojga :)

Składniki:
80dag dojrzałych pomidorów (może być więcej)
1 średnia cebula
2 ząbki czosnku
4 łyżki oliwy z oliwek
300 ml rosołu (może być z sama kostka rozpuszczona z wrzątkiem)
100 ml śmietany kremówki (choć nie trzeba -mi lepiej smakowała bez)
2 łyżki posiekanej zieleniny (np bazylia, pietruszka)
2 łyżki startego sera (rodzaj wedle uznania - dobrze jak jest osrty i podsuszany....ale ja dałam jakiś wędzony)
sól, pieprz i odrobina cukru

ewentualnie trochę ziół prowansalskich

Cebulę podsmażyć na oliwie (w kostkach, paskach - obojętne). Dodać czosnek i pokrojone w ćwiartki pomidory
(ze skórką ale bez szypułek). Całość poddusić. Dodać rosół i ewentualnie trochę ziół prowansalskich. Ja w tym momencie włożyłam do sitka kilka ziarenek (2-3) ziela angielskiego i listków laurowych i włożyłam, tak,że sitko opierało sie na kawałku pomidora hehe i całość przykryłam. Jeżeli ugotowało się klasyczny rosół już na liściach i zielu to nie trzeba sitka używać ,ale rosołek trzeba przecedzić w razie coś:) Całość gotujemy ok 20 min pod przykryciem - wszystko robię na dużej patelni. Następnie miksujemy ( i jeżeli używamy takiego stojącego miksera jak do truskawek ze śmietaną to polecam nie zatykać tego otworka od góry bo gorące powietrze musi mieć gdzie uciec inaczej będzie mały niekontrolowany wybuch). Przecieramy przez sito (żeby nie było pestek w zupce) i doprawiamy solą, pieprzem i odrobiną cukru.
Tuz przed podaniem zupy ubijamy śmietankę, mieszamy ją delikatnie z serem i zieleniną - przybieramy tym zupkę. Ja po prostu posypałam serem i zieleniną a śmietana stała dla tych co są na nią chętni. Z tego wychodzą 2-3 porcje w zależności od talerzy lub miseczek :)

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz