niedziela, 1 maja 2011

Muffinki z oliwkami i serem - z przepisem

Deserek ale dla odmiany nie na słodko ;) Bardzo sycące i smaczne (chyba,że ktoś nie lubi oliwek) :)


Składniki:
  • 400g mąki
  • 2 jajka
  • 250 ml mleka
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 120g masła
  • 20g czarnych lub zielonych oliwek bez pestek
  • 50 g startego sera
  • szczypta soli
  • ewentualnie 1 łyżka posiekanego rozmarynu lub innych przypraw wedle uznania
Oliwki odsączamy i kroimy na drobne kawałeczki. Do dużej miski przesiewamy mąkę.

Mieszamy ją z proszkiem do pieczenia, solą, oliwkami, startym serem i rozmarynem (bądź innymi przyprawami, które wybraliśmy).

W środku robimy dołek.

Wlewamy do niego jaja rozbełtane z mlekiem (ja użyłam miksera żeby było szybciej) oraz stopione masło. 


Całość mieszamy łyżką, tak aby składniki się połączyły ale ciasto pozostałe grudkowate.

Nakładamy ciasto do wysmarowanych tłuszczem foremek (ja użyłam filiżanek bo foremek do muffinek nie mam - obawiałam się,że pękną podczas pieczenia ale jak widać wytrwały i znalazły w mojej kuchni nowe zastosowanie :D ). Wyszło 6 sztuk.

Wstawiamy do piekarnika na ok 20 min w temp. 210 st.Dobrze jest włączyć piekarnik z 10 minutek wcześniej. Po upieczeniu zostawiamy je w piekarniku na 5-20 min (w przepisie było 5 ale ja wyjęłam je po ok 15 minutach dla pewności).


Wyjmujemy z foremek i gotowe!! Po wystygnięciu mogą nam służyć jako a'la pieczywko i możemy je przekroić posmarować masełkiem i nałożyć to na co mamy akurat ochotę :)



Smacznego ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz